fbpx

Astroid Framework - Next generation Joomla template builder Download Astroid

Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Mega menu: links impossible to add and display troubles

Mega menu: links impossible to add and display troubles 3 months 1 week ago #9984

Hello,

I'm new to Astroid, and am currently trying to configure it on my website.
But I have a lot of troubles with the megamenu.

1: some menu links won't add to the mega menu.
2: 2nd level menu links won't have any mega menu options, and will appear already "open" with all their submenu links showing

1: some menu links won't add to the mega menu.
One I have clicked on mega menu active for a 1rst level menu link, I add one row and then I try to add menu links to the columns.
Some will, some won't...
I click on it, but nothing happens.
I can't figure out why, as the appear to be all the same kind.
Result : some of my 2nd level menulinks are impossible to display in the mega menu.

2: 2nd level menu links won't have any mega menu options, and will appear already "open" with all their submenu links showing
... and I have many, many menu links so this turns to a menu impossible to read, going well away beyond the screen limits!

This is the admin of the Astroid mega menu for any 2nd level menu links :

... no way to say "please don't show open", or to configure any mega menu sublevel...

This is what I get with the mega menu :

(and it's worse when the page is not scrolled down and the mega menu is not yet sticked to the top of the page : in normal position, the subemnu displays... to the top, far beyond the top of the screen!!) :

And this is what I wish to get (I did this with JUX mega menu on my previous template) :

Now, if I don't choose the mega menu option and stay on a classic standard menu, this is how the submenu links display (as you can see, it becomes impossible to read the last ones!!) :

So :
Do I have a problem, is there anything I don't do the right way, or is Astroid made like this and there is no way to get these problems solved?

I even tried to reinstall my good old JUX mega menu but... I did not find any way to ask for the Astroid menu not to display.
Si the two menus display in the same place...
Is is possible to hide the Astroid menu ?

I hope I was clear enough, ask me any question if I wasn't.
Oh ! By the way: this problem apart, I DO love Astroid. It is easy and simple, I like the admin of it, and I would really like to find the way to get it working on my website.

Here is a link to the subdomain where I run those tests :
http://10dec2018.rouchenergies.fr/chauffage.html

Thank you for your help :)

FlodAriege
The administrator has disabled public write access.

Mega menu: links impossible to add and display troubles 3 months 1 week ago #9985

• admin
  • admin's Avatar
  • Administrator
  • Thank you received: 285
Hello FlodAriege,

Thanks for your through post. We will go through this and get back to you with more in a few hours here.

Stay Put!
Thanks,
Chetan
Thank You,
If you like our support and products, tweet us at joomdev and let the world know about it.

Mega menu: links impossible to add and display troubles 3 months 1 week ago #9987

• serge
  • serge's Avatar
  • Senior Member
  • Thank you received: 2
hello,
tou need to build your menu with care.
only menu items of first level that have child items will be able to be "megamenu compatible"
so, there is a tip : you define items that need to be megamenu parent
you put them for a first time at first level, and told them they are megamenu
you create your boxes, and only after that, you put them at second level

hope it helps
Serge / tataye / web54 (saw your post on joomla.fr)

Mega menu: links impossible to add and display troubles 3 months 1 week ago #9988

Bonjour Serge,

Moi, je t'ai envoyé un "message" Twitter (pas un message en MP puisqu'on ne se suit pas mutuellement).
Je cherchais la doc en français d'Astroid, et le lien donné sur GitHub vers ton site avorte sur une redirection infnie (installation/installation/installation etc).
Là j'ai essayé d'accéder à ta homepage, et je me suis retrouvée sur une page de restauration Akeeba !! Même chose quelle que soit l'URL essayée.
Enfin voilà.

Je veux bien que tu me réexpliques le truc en français avec le megamenu d'Astroid, je ne suis pas sure d'avoir compris.
Faut-il que je remonte mes liens de 2nd niveau (qui ont des enfants) en 1er niveau, que je les configure en megamenu, puis que je les redescende en 2nd niveau ?

Et quid des liens de menu (de 2nd niveau) que je ne peux pas afficher du tout ? Ceux sur lesquels quand je clique il ne se passe rien.

Merci !
Bonne soirée,
FlodAriege

Mega menu: links impossible to add and display troubles 3 months 1 week ago #9989

• serge
  • serge's Avatar
  • Senior Member
hello,
sorry for speaking french ;)

tu es tombé hier sur le moment ou je restaurais mon site suite à une panne de serveur chez o2switch, pas de chance.
pour le menu : tu créées tes items au premier niveau, et tu actives ton megamenu (avec les blocs qui vont bien), puis seulement après tu peux remonter au second niveau tes éléments qui seront donc au second mais parent des enfants de troisième niveau ( si j'ai bien tout compris)

Mega menu: links impossible to add and display troubles 3 months 1 week ago #9990

Si tu es au courant, alors tout va bien. Moi j'aurais flippé pour la sécurité de mon site ;)

J'ai commencé à faire ce que tu dis (je remonte les liens de 2nd niveau au 1er, je configure les colonnes, mets les liens dedans, puis remets le lien au 2nd niveau).
Mais ça ne change rien à l'affichage (si, ça a légèrement décalé vers la droite les liens de 3ème niveau).
Mais ces liens de 2nd niveau apparaissent toujours grands ouverts, bien avant qu'on ait cliqué dessus, donc : menu avec ascenseur et tout le bazar...)

Peut-être faut-il partir des tous derniers liens (4ème niveau ou plus, et tout remonter au 1er mais... si c'est ça j'en ai pour un moment vu le nombre de liens)
Et puis surtout, il y a de toutes façons toujours un tas de liens que je ne peux pas intégrer du tout dans les colonnes, je ne comprends pas.

Une idée ?

In english for our friends here:
I started to do what you say (I put the 2nd level links to the 1st, I configure the columns, put the links in, then put the link back to the 2nd level).
But it does not change anything in the display (except it slightly shifted to the right the links of 3rd level).
But these links of 2nd level always appear wide open, well before one clicked on it, so: menu with elevator and all the bazaar ...)

Maybe it is necessary to start with the last links (4th level or more, and to go back to the 1st but ... if it's that it will take me a while... given the number of links)
And above all, there are always a lot of links that I can not integrate at all in the columns, I do not understand.

Any idea?

Mega menu: links impossible to add and display troubles 3 months 1 week ago #9993

• serge
  • serge's Avatar
  • Senior Member
J'avoue ne pas avoir regardé au niveau css comment était l'affichage en frontend, j'ai juste vérifié que le plugin fonctionnait en backend.
Pour tes éléments de menu : seuls les éléments enfants de l'élément en question apparaissent.
tu dois donc régler tes éléments en premier niveau, les mettre après dans le bon ordre/ classement par niveau , comme un menu joomla classique et tu les verras apparaitre.

I admit I did not look how was the display at the css level in frontend , I just checked that the plugin worked in backend.
For your menu items: Only the child elements of the item in question does appear.
you have to adjust your elements in the first level, put them in the right order / ranking by level, like in a classic joomla menu and you will see them appear.

Mega menu: links impossible to add and display troubles 3 months 1 week ago #10000

• admin
  • admin's Avatar
  • Administrator
Thank you Serge, for jumping in and helping!

I do see a few issues and are in the process of fixing them i.e. menu opening towards the top when where are too many menu items and a few more.

Will be back with more shortly, Thank you for the very valuable feedback and using Astroid.

Thanks,
Chetan
Thank You,
If you like our support and products, tweet us at joomdev and let the world know about it.

Mega menu: links impossible to add and display troubles 2 months 3 weeks ago #10140

• serge
  • serge's Avatar
  • Senior Member
hello,
i can now understand what flo said
i can not open a third level to the left or right or left as it usually does in a normal megamenu
Attachments:

Mega menu: links impossible to add and display troubles 2 months 3 weeks ago #10153

• admin
  • admin's Avatar
  • Administrator
Thank Serge, We do see the issue and are in the process of fixing it. Will post very shortly with more info and link where you can test the development version.

Thanks,
Chetan
Thank You,
Time to create page: 0.561 seconds